2012年4月9日 星期一

If you see Christophe Decarnin, please call him back

Christophe Decarnin is one of my favorite men's wear desinger. The collection which he designed for Balmain Homme since 2009 F/W were amazing, and they made Balmain Homme became one of the best mens wear brand in the world. It was sad to hear that he quite because of health problem at 2011 


Ash Stymest model for Balmain Homme 09 F/W really kill me.
It made me started to buy Balmain Jean every season.


After Olivier Rousteing picked up the designer for Balmain Homme,
I was not that crazy for it anymore, but he still got few good pieces.



I and waiting for 2012 F/W to see if he can turn me on again haha~


4 則留言:

  1. L大你好...請問你Balmain和DH的牛仔褲都穿幾腰呢? 最近也想來入手Balmain的褲子,是不是連Biker版型也不太一樣呢,有加彈性材質會不會比較不挺呢? 另外你有買過Slim Knee Stitch的版型呢? 問題有點多,再麻煩你了

    回覆刪除
    回覆
    1. 我DH穿29腰,彈性褲可以穿28腰。Balmain不管彈性還是一般牛仔褲都可以穿28。如果要穿小垮可以大一個size! Balmain一樣有分寬板窄板,也有AB褲型,你要入手的話我要知道哪一件才有辦法建議size!我大部分都有穿過西裝褲穿44號。彈性褲我覺得還ok畢竟只有2%彈性材質

      刪除
  2. 你好...感謝你的回覆 我想先入手T506-B407 Stitch Knee Destressed Slim Jeans (Blue)來試試看,看數據W28應該穿得下,只是這件不知道穿起來是甚麼感覺

    回覆刪除
  3. Stitch knee jean 我當初入手是short褲長比較短差不多到腳踝,不過大小腿寬度我很滿意!我的建議是精品品牌除非是像RO,CCP...等等注重剪裁的黑暗系,其他真的都會和一般牛相差不遠,像balmain除非biker或護具系列其實你也看不出差別,另外他的車工真的沒有很好,這是一個重點

    回覆刪除